Regulamin
Zasady ogólne
1. Przystępując do ligi gracz zobowiązuje się do przestrzegania wszystkich reguł zawartych w regulaminie. W przypadku zmian regulaminu po rozpoczęciu ligi będzie to ogłaszane. W przypadku złamania zasad przez klan lub jego członka administratorzy mogą nałożyć stosowne kary do usunięcia z ligi lub o odjęcie punktów.
2.Liga jest zarowno dla klanoe Steam jaki NO Steam.
3. Rywalizacja odbywa się między drużynami w pojedynkach 5on5.
4. Na meczach ligowych MUSI BYĆ (!!!) HLTV!
5. Za zamowienie HLTV odpowiada sedzia.
Zgłoszenia (rejestracja)
Żeby grać w lidze trzeba się najpierw zapisać do niej jeżeli uzbieramy 16 drużyn możemy zacząć losowanie grup i przystąpić do ustawienia Terminarzu Ligi
I. Faza grupowa
1.1. Klany zostają losowo podzielone na 4 grupy wychodzą 2 klany najlepsze z grupy:
- grupa A
- grupa B
- grupa C
- grupa D
1.2. Faza grupowa jest rozgrywana metodą każdy z każdym, od wtorku do piatku.
1.3. Każdy mecz rozgrywany jest przy nadzorze jednego z sędziów,
1.4. Punktacja wygląda następująco: wygrany mecz - 3pkt.; przegrany mecz - 0pkt.; remis - 1pkt;
1.5 Z grupy wychodza 2 najlepszye zespoly.
II. Klany.
2.1. W każdej drużynie jest pięciu graczy + 2 rezerwowy (opcjonalne),
2.2. Każda drużyna oznacza się nazwą klanu lub tagiem klanowym,
2.3. Klan reprezentuje CL - lider gra z "*" przed Tagiem np: *Botki # Ziom wtedy sędzia będzie wiedział z kim rozmawiać o gotowości.
III. Mecze.
3.1 Mecze są rozgrywane od wtorku do piątku o godzinie 20. Kazda grupa ma przydzielony swoj dzien:
-Grupa A- Wtorek godz. 20
-Grupa B- Środa godz. 20
-Grupa C- Czwatrtek godz. 20
-Grupa D- Piątek godz. 20
*Dozwolone jest jednorazowe przelozenie meczu na sobote lub niedziele po obustronnej zgodzie klanow.
3.2 Mecze odbywaja sie na dwóch serwerach. Ip beda podawane w terminarzu.
3.1. Mecze odbywają się na mapach:
de_inferno
de_dust2
de_nuke
de_train
3.2. Grane są dwie mapy + 1 dogrywka . W każdej drużynie rozgrywanych jest 12 rund, w ct i w tt. LICZĄ SIĘ PUNKTY!!! NIE MAPY!!!
3.3. Wrazie remisu podczas fazy pucharowej, grana jest dogrywka. (Szczegoly dogrywki- punkt 4).
3.4. Przed rozpoczęciem spotkania, następuje runda tzw. "nożówka". Klany walczą między sobą na noże. Wygrany wybiera stronę (CT/TT) jeżeli ktoś użyje pistoletu lub innej broni ktora moze zranic to automatycznie nożówke przegrali.
3.5. W przypadku nieobecności któregoś z graczy, zastępuje go rezerwowy. Jeśli w sumie klan nie będzie miał 5 graczy na 5 minut przed ustaloną godzina, decyduje czy gra 4on5, czy oddaje walkower. Gracz moze dojsc do druzyny TYLKO podczas zmiany druzyn (CT/TT) oraz zmiany mapy.
3.6Dozwolone są zmiany zawodników (tylko i wyłącznie) podczas zmiany druzyn oraz zmiany map.
3.7. Jeżeli gracz z danej drużyny wyjdzie podczas meczu automatycznie jest server zatrzymany pauza na 3 minuty jezeli gracz niewróci do tego czasu na server gra jest toczona dalej w liczbie 4on5.
3.8. Na poczatku rozgrzewki CL druzyny rzuca smoke i zawodnicy robia screenshot'y na potwierdzenie 32 bitów w grze. Brak ss= -5 rund od zawodnika! Tzn. dwoch nie ma ss -10 rund.
3.9. Każdy mecz musi nadzorować i prowadzić przynajmniej jeden sędzia.
3.10.1. Skład sędziowski:
-Daniowy
-WizZ
-kqubek
-Fr0z3n
-Away
-
-
3.10.2. Zapisać się na sędziego można w dziale Sedziowie
3.10.3. Datę meczu ustalają organizatorzy.
3.11. Jeżeli klan zgodzi sie na proponowany termin lecz nie zjawi się na wyznaczonym serwerze o wyznaczonej godzinie, przyznawany jest walkower i drużyna, która się nie zjawiła się przegrywa 48:0 .
3.12. Podczas meczu zostaje ustawiony config ClanBase. (juz niedlugo udostepnie ustawienia obawiazujece w czasie gry)
IV. Dogrywka.
4.1 Dogrywka jest grana na ostatnio granej mapie.
4.2 Przed dogrywka druzyny zamieniaja sie stronami (CT/TT)
4.3 Po 3 restartach dochodzi do wlasciwej walki. BEZ NOŻÓWKI!!!
4.4 Po 3 rundach nastepuje zmiana stron (CT/TT)
4.5 3 restarty. Po 3 rundach dodawane sa punkty z dogrywki, jezeli to nie przyniesie rozstrzygniecia grana jest kolejna dogrywka az do wygranej jedej z druzyn.
V. Wykorzystywanie błędów map.
5.1. Ponieważ zawsze są sprawy i zagadnienia dyskusyjne, sprostujemy kilka z tych, o które jest najwięcej pytań (lista będzie uzupełniana, kiedy będzie to potrzebne)
* Tylko oryginalne tekstury map są dozwolone.
* Każdy rodzaj eksploatowania wad i usterek (np. map) jest dokładnie określony. (dozwolony lub nie).
* Podsadzanie nie jest uznawane za wade, usterke.
* Rzucanie granatów, każdego rodzaju, przez ściany na mapie jest dozwolone (np. na de_dust2, de_inferno)
* Poruszanie się po ścianach lub niebie (pływanie) oraz nadużywanie wad map jest zabronione.
5.2 Każde udowodnienie wykorzystania błędu mapy grozi odebraniem 2 rund i oddania jej przeciwnikowi czyli -2 +2 dla przeciwnika
V.W lidze jest zabronione / dozwolone:
Zabronione:
-Wyzywanie przeciwników (grozi przegraniem walkowerem)
-Rozmowa z sędzią podczas meczu jest zabroniona jedynie przed rozpoczeciem meczu
-Czitowanie grozi wyrzuceniem z ligi jeżeli będzie na to dowód
-Kładzenie cichych bomb np na de_inferno na małym
-Rzucanie fleshbogow na rożnych mapach grozi oddaniem meczu walkowerem.
-Ubliżenie sędziemu.
-Rozmowa na czacie podczas meczu publicznym z przeciwnikiem czyli na say (Kary w postaci straty rundy).
-Skrypty na rozrzut, bh.
Dozwolone:
-Podsadzanie się na skrzynie i różne miejsca
-Rozmawianie na TS i różnych takich programach
-Poprawienie sędziego jeżeli się pomylił
-Rozmowa na prywatnym czacie tylko dla teamu sey_team
-Bindy na szybkie kupowanie broni
7.Jeżeli masz jakiś problem po meczu napisz do enQ administratora ligi i postaramy się wyjaśnić sprawe.
8.Jeżeli sedzia był niesprawiedliwy lub się pomylił napisz od enQ:
Jeżeli masz problem z sędzią napisz bezpośrednio do mnie a załatwimy sprawę jeżeli sędzia podał zły wynik to możesz się domagać sprostowania go jeżeli posiadasz dowód prawdziwego wyniku np w postaci demka lub screena z każdej rundy tt i ct na mapach.
Kotakt z adminem: GG: 8948648