Chciałbym dzisiaj poruszyć temat tajemniczej komendy ex_interp. Pewnie nie raz słyszeliście jak admin bądź inny gracz pluje się o interp, a Ty ogłupiały patrzysz w monitor zadajac sobie pytanie "co to jest interp?". W tym temacie chcę Wam wyjaśnić co to jest!!!
Najprościej mówiąc interp to hitboxy (ang hit - uderzać box - pole), czyli tłumacząc na polski pole uderzenia, czyli w CS-ie miejsca na modelu przeciwnika w które strzelasz aby zranić bądź zabić. Każdy model (tt i ct) podzielony jest na hitboxy o różnych wartościach, znaczy to że strzelając w nogę bądź rękę zabierzesz mniej hp niż strzałem w głowę.
Przejdźmy do setna sprawy, otóż hitboxy wcale nie muszą ściśle przylegać do modelu przeciwnika, mogą zajmować dużo większą przestrzeń, co skutkuje tym że strzelając obok głowy i tak trafiasz heada, tak właśnie gra się na fabrycznie ustawionym interpie (wartość 0.1). Podsumowując im wyższy interp tym większe pole uderzenia. Zalecane ustawienia interpa to wartości od 0.01 do 0.03 ( na takich interpach gra się we wszystkich dobrych ligach i turniejach).
Przejście na niski interp na początku może wydawać się trudne, lecz po kilku dniach można się przyzwyczaić, a z czasem zauważysz także że strzelasz dużo celniej niż wcześniej.
ex_interp - Określa co ile czasu (ms) odświeżane są informacje o aktualnym położeniu modeli. Przykładowo: 0.1 = 100ms, 0.01 = 10 ms.
Nie legalny i legalny interp w ligach :
Legalnym interpem na ligach ESL jest interp 0.01 , natomiast w ligach tych samych , czyli : ESL,HlC etc... interp 0.1 nie jest interpmem legalnym , tak więc lepiej uważać !