ajprościej mówiąc interp to hitboxy (ang hit - uderzać box - pole), czyli tłumacząc na polski pole uderzenia, czyli w CS-ie miejsca na modelu przeciwnika w które strzelasz aby zranić bądź zabić. Każdy model (tt i ct) podzielony jest na hitboxy o różnych wartościach, znaczy to że strzelając w nogę bądź rękę zabierzesz mniej hp niż strzałem w głowę.

Przejdźmy do sedna sprawy, otóż hitboxy wcale nie muszą ściśle przylegać do modelu przeciwnika, mogą zajmować dużo większą przestrzeń, co skutkuje tym że strzelając obok głowy i tak trafiasz heada, tak właśnie gra się na fabrycznie ustawionym interpie (wartość 0.1). Podsumowując im wyższy interp tym większe pole uderzenia. Zalecane ustawienia interpa to wartości od 0.01 do 0.03 ( na takich interpach gra się we wszystkich dobrych ligach i turniejach).

Przejście na niski interp na początku może wydawać się trudne, lecz po kilku dniach można się przyzwyczaić, a z czasem zauważysz także że strzelasz dużo celniej niż wcześniej.

:P